Mijn eerste week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ashley Huijsman - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ashley Huijsman - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Ashley

22 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Mijn eerste week in Sydney is heel rustig verlopen.
Hoefde nog niet gelijk te beginnen, ik mocht eerst een beetje bijkomen van mijn reis.
Dat heb ik ook echt wel nodig gehad. Het heeft vijf dagen geduurd voordat ik echt helemaal weer de oude was.
Helaas ben ik op woensdag en donderdag ziek geweest, ik heb toen hele dagen in mijn bed gelegen.
Vrijdag was ik gelukkig weer beter, want op een vrijdag zijn er au pairs meetingen, en het leek mij wel leuk om andere au pairs te ontmoeten.
Eenmaal toen ik daar zat kwam er vijf minuten daarna de organisator aan en we hebben toen een half uur gewacht, maar er kwam niemand, dus ik was de enige.
We zijn naar een of ander gebouw gegaan voor mijn Working with children Check(je kunt het zien als een Verklaring Omtrent Gedrag) Maar je moet perse een bankaccount hebben om aan te tonen dat je in Sydney woont.
Maar Ashley heeft geen bankaccount en die gaat ze ook niet nemen, want ik heb afgesproken met de familie dat ik mijn geld cash krijg. (Zodat ik er geen belasting over hoef te betalen waarschijnlijk)
Dus gingen we weer weg. Maar we hadden niks meer te doen dus zijn we beide onze eigen plan gaan trekken.
Ben door George street gelopen richting The Opera House en heb daar voor twee uur gezeten, beetje rond kijken enz.
Daarna met de trein weer terug naar huis.

Zaterdag moest ik voor het eerst op de jongens passen want Ben en Lil hadden een bruiloft.
Rond 4 uur gingen ze weg, om 5 uur zijn we gaan eten en om half 8 lagen ze er alle drie in.
Dus ik heb een hele rustige avond gehad hihi.

Zondag ben ik met Ben, William en Edward naar Bobbin Head Park geweest.
Dat is een heel groot nationaal park. Je kunt daar rondlopen, picknicken, bbq-en, en van de natuur genieten.
We zijn naar The Rain Forrest gelopen, daar was het best wel fris, en je had daar kleine watervalletjes (het is niet zo'n Rain forrest met allemaal wilde dieren enz. )
Daarna reden we naar boven naar de uitkijktoren, vanaf daar had je een klein beetje uitzicht over Bobbin Head.
Bij de uitkijktoren schenen 10 wilde Kangaroos te zitten, alleen zijn we niet verder gelopen omdat het best wel warm was.
Dus de volgende keer gaan we de Kangaroos bekijken.
Daarna naar opa en oma gereden, gebbqd en in het zwembad gespeeld.
Dat was het weekend.

Mijn werkdagen zijn als volgt.
Elke maandag, dinsdag en donderdag werken van 7.30 tot ong. 18.00/18.30 totdat Lil thuis is.
De andere dagen vrij.


Maandag ben ik begonnen met werken.
Mijn werkzaamheden zijn:
- William naar school brengen en ophalen
- hun ontbijt en lunch klaar maken
- spelen met Edward (alleen op maandag, en tot aan de zomervakantie, want daarna gaat hij ook naar school) en Oliver
- eten in de slow cooker doen( dus hoef niet te koken) het is namelijk eten snijden, alles in een grote pan doen en dan aanzetten op slow en that's it.
- was draaien en vouwen.
- de vloer netjes houden

Maandag begonnen en het ging eigenlijk heel erg goed. Alleen het nadeel is dat het hier heuvelachtig is, dus moet bergopwaarts naar school met de kinderwagen dat was eventjes wennen.
William op school gedropt en naar huis. (Op school dragen ze allemaal uniformen en ze moeten een hoed dragen vanwege de zon, als ze die niet hebben mogen ze neit buiten spelen)
Oliver naar bed gedaan en gespeeld met Edward.
Rond 2.45 William van school gehaald en gespeeld met de jongens.
Ze zijn mij alleen heeeeel erg aan het uittesten. Kijken wat ze wel mogen en niet mogen.
Dus moest echt heel erg streng zijn.
Na het eten heb ik ze alle drie in bad gedaan en toen kwam Lil alweer thuis.
Lil heeft ze in bed gedaan en toen was mijn werkdag klaar.

Dinsdag was mijn tweede dag en toen had ik alleen Oliver.
Wat was dat heerlijk.
Smorgens had ik tijd voor mezelf omdat Oliver lag te slapen.
Toen hij wakker werd ben ik met hem gaan spelen in de zandbak en even naar een speeltuintje geweest.
Rond kwart over drie kwam Edward thuis van pre school.
Even met Gran (zo noemen ze oma) gekletst en toen weer gaan spelen met de kids.
Om 5 uur was Lil al thuis en heeft ze William opgehaald van Poosz (wat het precies betekend ben ik ff vergeten)
Daarna hebben we met ze alle wat gegeten.
De kinderen mee op bed gelegd en een boekje voorgelezen.

Dat waren mijn eerste dagen.
Ik heb al weer veel uitgebreid verteld maar er is ook zoveel om te vertellen.

Deze week gaat de temperatuur eindelijk omhoog en komen mijn zomerkleren eindelijk van pas.

Volgende week weer een nieuw reisverslag als het goed is.

Liefs,
Ashley

  • 22 Oktober 2014 - 13:49

    Noortje:

    Lieve Ashley,

    Wat super leuk om je reisverslag te lezen. Een echt huisvrouwtjes geworden hihi.... Kei leuk zeg zo heerlijk met die kids bezig zijn, best druk he!
    En dan ook nog lekker tijd voor jezelf dat heb je goed geregeld! Geniet maar van je avontuur, het zonnetje en de lieve mensen om je heen!
    Succes weer au pair!

    XXX noortje

  • 22 Oktober 2014 - 20:36

    Nancy Knappers:

    Hey Ashley,


    Superleuk je verslag te lezen.
    Denk wel dat je op deze manier die 6 maanden uit kan houden hoor....:)


    xx Nancy

  • 22 Oktober 2014 - 21:23

    Esther De Wild:

    Leuk hoor Ashley!! En wat een relaxte werktijden. Geniet maar lekker van je avontuur!

  • 22 Oktober 2014 - 23:12

    Kim:

    Hey Ashley,

    Succes daar down under! Gaat helemaal goed komen met jou!
    Zet hem op kanjer! Leuk om te lezen hoe het je vergaat.

    Groetjes Kim

  • 22 Oktober 2014 - 23:42

    Patricia:

    Hey lieverd, net lekker relaxed je verslagen gelezen.
    Hartstikke leuk. Ik kijk al uit naar ee volgende.... Dikke knuffel xxx

  • 23 Oktober 2014 - 20:55

    Peter ,Joeri En Rose-Marie:

    Lieve Ashley, zo te lezen heb je al aardig je plekje gevonden daar. Naast je werk heb je nog veel vrije tijd. Super hoor.Leuk om je verslag te lezen. Op die manier kunnen we toch een beetje met je meekijken en mee leven.
    We horen/zien wel wanneer je volgend verslag erop staat.
    Heel veel liefs van ons XXX

  • 24 Oktober 2014 - 09:03

    Mariette Veraart:

    Hee Ashley,

    WoW al een echt huismoedertje. En al die natuur lijkt mij heel gaaf.
    Bbq buiten wanneer je maar wil, dat valt hier niet altijd mee.
    Nou Ash, heel veel genieten, de teugels af en toe aantrekken en veel vriendschappen op doen.
    Wij gaan hier onze herfstkleding opzoeken!! Regen....regen...regen...
    Dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 9258

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 16 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: