Uitgaan and Xmas partys - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ashley Huijsman - WaarBenJij.nu Uitgaan and Xmas partys - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ashley Huijsman - WaarBenJij.nu

Uitgaan and Xmas partys

Blijf op de hoogte en volg Ashley

11 December 2014 | Australië, Sydney

Ik heb twee geweldige weken achter de rug vooral de weekenden.
En dacht ga er maar gauw even over schrijven omdat ik anders bang ben dat ik het allemaal ga vergeten.

Op vrijdag 28 oktober hadden de meiden en ik afgesproken om ergens wat te gaan drinken.
Samen met Lil over allerlei plaatsen gehad om te gaan drinken maar we kwamen er eerst niet op.
Nou uiteindelijk kwam ze met het Australian Hotel. Dat is in The Rocks vlakbij Circular Quay.
Lil en Ben gingen uit eten met de boys(we hadden een miscommunicatie, Lil dacht dat ik van te voren al uit eten ging maar dat was dus niet) dus ik ging uit eten met Elisabeth.
Daarna zouden de andere meiden ons vergezellen.
In het begin was er niet veel plek dus hadden wij alleen een staantafel hebben daar ook aan gegeten.

Naderhand was er een halve tafel vrij, wij aan die vrouwen gevraagd of we erbij mochten zitten en dat was geen probleem.
De eerste twee flessen wijn hadden wij al besteld.
Uiteindelijk waren wij met acht meiden (Miriam, Andrea, Elisabeth, Annika, Cecile, Marie, Laura en ik)
Vlakbij ons stond er best wel een knappe gast en die werd vergezeld door wat oudere mannen, dus wij waren de hele tijd aan het discussieren hoe oud dat hij zou zijn.
Dus iedereen gelijk, Ashley loop er eens op af, dus ik gaf aan dat ik dat echt niet ging doen.
Nog een wijntje op, de meiden steeds aan het zeuren heb ik de telefoon gepakt en naar de mannen toegelopen en gevraagd of ze een foto wilde maken.
Ondertussen ook gelijk gevraagd hoe oud ze nou waren.
MAar een van die mannen was tijdens het gesprek de hele tijd aan het spugen in mijn gezicht, dus gaf aan dat ik dat niet echt prettig vond.
Zegt hij: ' Maar waar wij vandaan komen is dat heel normaal, als wij een vrouw leuk vinden spugen we in haar gezicht.'
Dus ik gaf weer aan dat ik het niet fris vind en dat hij dat niet meer hoeft te doen.
Na de leeftijd te weten en de foto ben ik weer terug gaan zitten.

Daarna moest ik naar de wc, roept die man ineens hee Elsa (was je naam toch), toch niet die van Frozen he.
Jawel ik ben wel van Frozen, kijk maar uit anders bevries ik je nog met mijn handen (en stak mijn handen uit)
En toen begon hij het liedje van Let it go te zingen door het cafe.

Ik ging wijn halen voor Miriam en mij (de andere meiden wilde niet meer) komt er een kerel naar mij toe en betaalt mijn fles wijn van 39 dollar. Even mee gekletst en daarna ging hij weer weg en ik ben weer bij de meiden gaan zitten.
Om 12 uur kwam de beveiliger en die zei dat het cafe ging sluiten dus of we alles op wilde drinken.
Samen met Miriam naar het station gelopen, maar ik had al wat aardig in het glaasje gekeken dus ik was in slaap gevallen in de trein en Miriam ook.
Gelukkig werd Miriam net op tijd wakker, want anders ahd ik allebei mijn stations gemist(ik kan namelijk op 2 stations uitstappen om thuis te komen, is namelijk even ver lopen)

Zaterdag was wel een beetje een hang over dag. Voelde mij zo moe.
Dus ik zat er over na te denken om ;s avonds thuis te blijven.
MAar toen was het avond en dacht nee ik ga toch lekker uit.
Samen met Miriam de trein gepakt en op naar de Three Monkey's.
Dat is de leukste tent die ik hier heb meegemaakt.
Je kunt er eten en zitten en daar wat drinken.
En boven heb je twee dansvloeren.
Was echt zo super gezellig.
Gedanst, gedronken, gelachen.
Heb een topavond gehad toen.

Zondag ging ik naar het strand met Andrea, we hadden om drie uur afgesproken @ Manly.
Nou we komen daar aan, bewolkt en koud dat het was.
We zijn allebei in slaap gevallen voor half uurtje tot een uurtje daarna hebben we besloten om wat te gaan drinken en naar huis te gaan.
Want er kwam inmiddels toch een enorme grijze lucht aan.
Eenmaal aangekomen op Turramurra, regende het zoooo hard.
Dacht echt verdorie.
Ben en Lil waren niet thuis.
Ik liep in een korte broek, slippers en het goot geen paraplu wel een handdoek.
Dus ik heb de handdoek gepakt en over mijn hoofd heen gegooid en zo maar naar huis gelopen. Liep echt voorschut maar interesseerde mij echt helemaal niks.

Maandag met de boys was zo leuk, samen met Oliver en Edward pepernoten gebakken.
Ik had volgens mij wel een klein beetje iets fout gedaan met het beslag want het plakte aan alle kanten.
Maar ze hebben hier geen weegschaal dus moest alles op gevoel gaan doen en dat was best moeilijk.
Ze vonden het zo leuk, Edward zei de hele tijd, Ash ik heb poep aan mijn handen. Ollie was er snel klaar mee, maar begon wel het beslag lekker te eten.
Alles in de oven en na 20 minuten de andere lading erin en wachten tot die klaar was.
Toen William opgehaald van school, en die gaf ik ook de pepernoten en ze vonden het zo lekker. Binnen twee dagen waren alle pepernoten op.

Op een dinsdag ook op moeten passen, heb alleen Oliver van 9 tot 3, heerlijk. Slaapt soms drie uur dus dan kan ik de was vouwen en tv kijken en soms even strijken.
Rond half 4 komt Sue , Eddie brengen met ijs. (Oma brengt altijd ijs mee als ze Eddie heeft opgehaald)
Woensdag en donderdag was ik vrij.
Allebei de dagen uit eten geweest.
Op woensdag had ik met een vriend afgesproken. We wilden naar de Darling Harbour gaan om daar te eten, maar we kwamen uit het station en het goot, goot.
Binnen 10 minuten stond de straat in de stad blank.
We wilden een taxi pakken, maar alle taxis zaten vol.
Uiteindelijk hebben we een restaurant in de stad gevonden, want wij wilden niet gaan lopen naar de Darling Harbour in die regen.
Na het eten zijn we wat gaan drinken bij de Three Monkeys, en daarna naar huis gegaan.
Donderdag ben ik eerst gaan shoppen, had namelijk een nieuwe batterij nodig voor mijn Samsung, wilde mijn telefoon abbonement veranderen. Zodat ik ook internet op mijn telefoon heb.
Nadat ik dat had gedaan ben ik even Myer ingelopen, en vanuit daar ben ik naar Pitt Street gelopen omdat ze daar een Zara hadden en een Guess winkel.
Ik dacht dat het super ver lopen was, bleek het achter Myer te zitten.
Gelijk naar de Guess winkel gelopen, zulke mooie tassen gezien.
En toen liep ik naar boven en kwam ik zulke mooie schoenen tegen.
Heb ze gelijk meegenomen.
Daarna zag ik een winkel ' Strandbags' Ik dacht ooh daar verkopen ze strandtassen. Dus ik loop naar binnen, en vraag hebben jullie ook Beac...
I said oh never mind.
Dacht ik dus dat ze daar strandtassen verkochten omdat er strandbags stond, voelde mij wel een beetje heel erg blond.

's Avonds gelijk uitgetest toen ik met Cecile ging eten. We zijn bij de Darling Harbour gaan eten at Blackbird cafe, lekker een cocktail gedronken en daarna een ijsje gegeten at the harbour.

Vrijdag moest ik oppassen op de boys.
's Morgens was ik Frozen aan het kijken met Eddie.
In de film kussen ze op een gegeven moment, zegt Eddie.
Ashley als wij later groot zijn, gaan wij ook zo kussen.
Ik kwam niet meer bij, de tranen rolden over mijn wangen.
Smiddags hadden de boys zwemles dus had ik Oliver alleen, zijn we samen naar een huis gaan kijken die ze bij ons om de hoek aan het bouwen zijn.

Zaterdag hadden we een Xmas party van een van de broers van Ben.
Het is hier een normale zaak dat je je eigen wijn fles meeneemt en opdrinkt en daarna kun je altijd nog van de gastheer/vrouw pakken.
Het eten was zooo heerlijk, er kwam echt veels te veel voorbij. Maar het was zo gezellig. Iedereen van de familie kwam met mij praten.
Vooral veel rond gehangen met de jongere, wat heel gezellig was, gepoold samen met de vader van Venetsia zat ik in het team.
Als de gasten even niet keken, legde hij de bal gauw voor het gat zodat ik hem niet kon missen.
De meiden vroegen nog of ik mee ging stappen, maar ik had al wat wijntjes op dus dacht het is slimmer als ik maar niet mee ga.

Zondag hadden we weer een Xmas party, maar dan van een van de broers van Lil.
Super mooi huis, en super gezellig.
Samen met de zus van Lil over van alles gepraat en met haar vriendinnen, het eten was wederom heerlijk.

Op tijd naar huis gegaan en lekker tv gekeken.

Deze week weer opgepast op de boys, sinds een paar weken kan Ollie, Ashley zeggen of Ash(zo noemen de boys mij soms)
Als ik bv beneden ben om even wat te pakken en Lil is boven met de boys, roept Ollie, Ash, Ash.

Sinds afgelopen week heeft Ollie door om 's morgens naar mij kamer te komen lopen, en probeert dan om naar binnen te komen en mij wakker te waken.
Hij pakt een stoel, gaat daarop staan en probeert de klink naar beneden te duwen.
En elke keer als het niet lukt zegt hij No, No.
Zo grappig.

ik heb weer teveel verteld, maar er is ook zoveel gebeurd de afgelopen twee weken.
Ik heb het hier nog steeds naar mijn zin, soms verlang ik wel even naar thuis, maar dan ben ik weer met de boys en is het weer goed.

Ook merk ik dat ik qua persoonlijke dingen zo aan het veranderen ben.
Eerst was ik altijd vies van de prullenbak legen, of eten oprapen van de grond met mijn blote handen.
Nu doe ik het allemaal, en geef er nu gewoon niks om.
Allemaal van die kleine dingetjes die ik eerst nooit deed en nu wel.

Ik ga er een eind aan breiden.
Het is weer veel te lang geworden.

Zou het leuk vinden als je ff een reactie achterlaat :$
Zodat ik weet wie het allemaal leest haha (verder niet nieuwsgierig ofzo haha)

Fijne dag allemaal, ik ga een film kijken en lekker van mijn weekend genieten.

Liefs

  • 11 December 2014 - 12:00

    Mick En Sofie:

    Hee Ashley, super leuk om te lezen hoe je het hebt en hoe het je daar vergaat!
    Ik zie al dat je ons dus mist!

  • 11 December 2014 - 17:05

    Femmie:

    Hee Ash, Wat goed om te horen dat je veel dingen gedaan heb. Laat je lekker bezig houden en geniet van de feestjes. Als je terug ben gaan we een keer lekker met zen alle stappen en laten we zien hoe hollanders het ook al weer gezellig maken:)

    Dikke kus,

    Femmie

  • 11 December 2014 - 19:01

    Sabine Smeekens:

    phoe erg zwaar daar, alleen maar eten en flessen wijn leeg drinken hahahahaha.
    Nee hoor meid enorm leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!!!

  • 11 December 2014 - 20:34

    Sandra:

    Wat een leuk verhaaltje weer, haha! Vond het wel een dure fles wijn hoor ;)

  • 11 December 2014 - 21:30

    Ashley Huijsman:

    Ja ik mis jullie zeker Mick en Sofie

  • 11 December 2014 - 21:32

    Ashley Huijsman:

    Femmie daar houd ik je aan dat we samen gaan stappen. Sabine ja ik heb het heel zwaar hier, alleen maar feesten, eten en drinken hihi. Sandra dat was op dat moment de goedkoopste fles wijn die ze hadden, de rest waas allemaal duurder

  • 12 December 2014 - 10:11

    Patricia:

    Hey meissie, weer een gezellig verhaal. Het is tobben daar aan de andere kant van de aardbol.... Het is super om te lezen hoe je je thuis voelt bij de familie en de meiden.
    Lots of love form the other Side... XXX

  • 12 December 2014 - 10:33

    Corrie:

    Leuk die dingen die je daar allemaal meemaakt en doet, blijf genieten meisje.
    Je pa en ik vermaken ons hier wel. hahaha ( brrrr, koud hier ) XXX

  • 15 December 2014 - 21:50

    Ton Huijsman:

    De verhalen worden steeds langer, wel slim om te kijken of er wel gelezen wordt:-).
    Blijft geinig mop.

    xx Pa

  • 16 December 2014 - 22:53

    Elise Vaucouleur:

    Hey Ashley.....
    Wat leuk om al je mooie verhalen te lezen. Fijn dat je t zo naar je zin hebt. Je schrijft zoals je praat, dat maakt t nog leuker om te lezen.
    Geniet van alles, tijd vliegt voorbij.
    Liefs Elise

  • 17 December 2014 - 20:33

    Mariettte:

    Hee Ashley,

    En of ik je verhalen lees, heerlijk om te lezen hoe je je ontwikkeld en je zo snel thuis voelt aan de andere kant.
    Heb je de flessen wijn geteld, ben benieuwd wie er het meest gedronken heeft jij of ik!!!
    Worden wel een beetje jaloers op jouw leventje, even oppassen en hup ze zijn weer onderweg naar het strand, een pub of een of ander bbq. Het leven lijkt wel een groot feest.
    Nou Ashley, meisje, geniet ervan!!
    Liefs Mariette

  • 02 Januari 2015 - 09:07

    Mariette:

    Hee Ashley,

    Al boven water na de nieuwjaarsviering!! Het knalde goed in Australië zag ik op de tv.
    Jij hebt het vast ook goed gevierd met een record aantal flessen champagne met je vriendinnen!!
    Ik wens jou nog een onwijs gave tijd aan de andere kant van de wereld en dat je straks met heel wat wijsheden en zeer leuke verhalen terug komt naar ons kikkerlandje!!
    Liefs en dikke nieuwjaarsknuffel van Mariette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 9237

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 16 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: