Long time ago !! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ashley Huijsman - WaarBenJij.nu Long time ago !! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ashley Huijsman - WaarBenJij.nu

Long time ago !!

Blijf op de hoogte en volg Ashley

18 Maart 2015 | Australië, Sydney

Oepsie,

Ik ben twee maanden later en nog steeds geen verslag geschreven.
Het is voor mij namelijk allemaal zo vanzelfsprekend wat ik hier allemaal doe, dat ik het vergeet op te schrijven.

Mijn laatste verslag was op 14 januari, 's avonds ging ik met Miriam en Marie naar een outdoorcinema in Edgecliff.
We hebben de film Unbroken gezien.
Miriam had verteld dat er ook een ander Nederlands meisje kwam, dus ze kwam aangelopen bleek het Laura te zijn, en had haar al een keer ontmoet bij de voorbereidingsworkshop in Venray, dus dat was wel heel erg leuk.

Die week had Tamarah mij een berichtje gestuurd of ik met haar en een paar andere meiden wilde gaan stappen.
We gingen de PubCrawl doen en het was een Mexicaanse avond, dus Tamarah wilde er een Nederlandse, Mexicaanse ervan houden.
Nederlandse accesoires, sombrero, en op stap.
Was een hele leuke avond.

Dit was tevens een moeilijk weekend voor mij, omdat mama jarig zou zijn. Gelukkig had ik een paar lieve vriendinnen die mij op hebben gevangen en waar ik een heerlijk dagje heb gehad.

Week 4:
Een week met werken, lekker gespeeld met de boys en alles (wat ik precies allemaal heb gedaan weet ik niet meer, want het is zo'n tijd geleden.)
Op de vrijdag gingen we de verjaardag van Vron vieren, eerst gingen we naar Bar Century, want daar waren alle drankjes maar $3 terwijl normaal de drankjes rond de $8/$9 p. stuk zijn.
Er was een kerel in die bar, en die had een hele dikke portemonnee in zijn broekzak zitten die er bijna uitviel.
Dus ik naar hem toegelopen en verteld dat zijn portemonnee er bijna uit viel.
Hij was mij heel dankbaar want er zat schijnbaar best wel wat geld in, dus hij bood mij een drankje aan, even gekletst terwijl we stonden te wachten om te bestellen, komen zijn vrienden dat ze weggaan.
Geeft hij mij $40 en loopt gauw weg en zegt bedankt.
Daarna komt er een vriend van hem aangelopen en geeft mij $10 omdat hij dacht dat zijn vriend mij niet had betaald.
Ik stond daar met $50 in mijn hand beetje verbaasd nog.
De meiden besloten om naar de Three Wise Monkey's te gaan.
Terwijl we daar naartoe liepen zag ik die ene gast lopen, dus ik ben er gauw naartoe gelopen en gezegd dat ik het geld niet wil aannemen.
En hij wilde het geld niet terug hebben.
Die ene gast pakte de $10 en zei ga van het andere geld maar shotjes kopen voor jouw en je vriendinnen.
Wilde ik een drankje kopen voor de meiden, willen ze niks dus toen heb ik het geld maar in mijn portemonnee gestopt hihi.

Omdat het bijna 12 uur was wilde de zus van Vron graag champagne kopen.
Zo gezegd zo gedaan, ik loop met haar mee hadden we de champagne besteld en de barvrouw had aan ons alles gegeven en toen liep ze weg.
We hebbem daar 5 minuten gestaan en toen zei ik tegen de zus van Vron dat we maar weggaan. De andere barmannen kwamen ook niet naar ons toe, en ik had ook geen zin om haar terug te roepen (Vond het namelijk ook een beetje haar verantwoording)

Dus dat was best een goedkoop avondje hihi.
Op zondag ben ik naar een ander strandje geweest, Little Manly daar was een pier en daar ben ik samen met Marie en Laura vanaf gesprongen.
Laura wilde springen, maar omdat het zo glad was gleed ze uit en viel ze het water in.
Marie en ik kwamen niet meer bij. En ik dacht bij mezelf, normaal gesproken zou zoiets mij overkomen.

Op 26 januari was het Australia Day (soort Koningsdag)
Nou het was echt Nederlands weer, regen, koud brrr.
Tamarah had mij mee gevraagd op een boat party, omdat ze twee kaartjes had gewonnen.
En het was echt hartstikke gezellig. Twee Nederlandse meiden leren kennen, heel gezellige dag avond gehad.
Helaas ging de boot al een uur eerder terug, omdat de security vonden dat iedereen te zat was.
Samen met de organisator van de boat party zijn we nog naar Scubar gegaan.
TEgen Tamarah gezegd dat ik het niet te laat ga maken, want ik moest de volgende morgen om 7 uur beginnen.
Helaas was ik pas rond 2 uur thuis.

Die week was Lil jarig en die vroeg of ik een weekend op de jongens wilde passen, want ze ging samen met Ben naar een hotel.
Dus vrijdagavond had ik de jongens tot zondagochtend.
Voordat ik ze naar bed had gebracht had ik tegen ze gezegd dat ze als er iets is naar mij mochten komen.
Nou 3 uur 's nachts staat Eddie aan mijn bed, of hij bij mij mocht liggen.
Rond een uur of 5 maakte hij mij wakker en vroeg of ik een handdoek voor hem had, en toen gingen er bij mij al belletjes rinkelen, en ja hoor hij had in mijn bed geplast.
Ik Eddie terug naar zijn bed gestuurd, en ik ben mijn bed gaan schoonmaken, alles in de was, mijn matras schoongemaakt. En toen wilde ik weer ff gaan liggen, werd Ollie wakker.
Die bij mij in bed gestopt en even samen een uurtje lekker in bed gelegen.

Op zaterdag 31 januari ging ik samen met de jongens, hun oma en Jojo naar de city, om daar Ben en Lil te ontmoeten en vanuit daar ging de moeder van Lil en Jojo, shoppen met Lil voor haar verjaardag en Ben en ik gingen met de jongens naar Wildlife.
Ook hadden ze met de nieuwe au pair afgesproken dus die heb ik ook even gezien.

Bij Wildlife, koala's gezien, kangaroos, tasmanian devil (zien er super schattig uit, maar schijnbaar zijn ze niet zo lief) en een krokodil (ik heb nog nooit zo'n grote krokodil gezien)
Na Wildlife zijn we wat gaan eten bij het Hard Rock Cafe en daarna ben ik samen met de jongens de taxi in gegaan en naar huis gegaan.

2 dagen later was Edward jarig, en hebben we zijn verjaardag niet heel groot gevierd, ik heb voor hem toen pepernoten gebakken(we noemen ze hier de Dutch Cookies)

Zondag 8 februari ben ik samen met Lil en een vriendin van haar naar de musical Dirty Dancing geweest. Ik had dat aan Lil gegeven voor kerst en het was echt heel gezellig.
Na de musical zijn we nog wat gaan eten, en toen vroeg ze aan mij of ik alsjeblieft wilde rijden, zodat zij meer wijntjes kon drinken.
Ik vond het geen probleem want ik mocht in haar nieuwe auto rijden.
Ze heeft een Audi Q7. toen ik erin reed voelde ik mij wel een verwend nest hihi.

Op 12 februari ben ik samen met Marije naar The Ivy geweest, iedereen gaf aan dat het op een donderdag heel erg leuk is.
Ik vond er helemaal niks aan.
We hebben wat gedronken en daarna zijn we weggegaan.

Mijn valentijnsdag heb ik gezellig met Tamarah gevierd. Naar de pedicure geweest, pizza gegeten en 's avonds naar de film 50 shades of grey.
En daarna zijn we nog wat gaan drinken met twee vriendinnen van Tamarah uit Wollongong.

Op 15 februari ging ik samen met Ben en Lil en de boys naar de Warratahs (een rugby team van Sydney) en het was echt heel leuk.
Op een gegeven moment gingen de mannen zich stretchen, zegt Lil, Ash maak gauw een foto van ze, nu heb je namelijk een goed zicht van ze.
Helaas hadden de Warratahs verloren, ik weet nog steeds niet hoe het spel in elkaar steekt met punten telling enz. Maar het was gezellig.

Op 19 februari kwam Venetsia langs en we hadden het erover dat wij al zolang niks hadden gedaan met elkaar. Dus hadden we besloten dat we de volgende dag lekker uit eten gingen en naar de film gingen.
We zijn naar de film Kingsman geweest, wat ik een hele leuke film vond. Daarna ben ik naar Miriam gegaan en hebben we daar een spelletje Wie ben ik gespeeld wat ook heel gezellig was.

Op27 februari samen met vriendinnen van Tamarah gaan picknicken in de Botanic Gardens en daarna op stap geweest, helaas hebben we het weer laat gemaakt wat eigenlijk niet de bedoeling was, maar de volgende dag hadden we het festival Future en dat duurde ook 12 uur.

Toen Future, oh wat was dat een ontzettend gaaf feestje.
Dankzij Marije, hadden we(Tamarah en ik) VIP tickets (bestond alleen maar uit een andere ingang, en we hadden luxere wc's en dat was het eigenlijk wel hihi)
Maar het was al ontzettend gaaf om naar de kassa te lopen en te zeggen: ' We're under the name of Martin Garrix', de neef van Marije is namelijk de manager van Martin Garrix.
Dus we hebben een gratis festival mee kunnen pakken. Ideaal.
Artiesten als Blasterjaxx, Robin Schulz, Klingande, Bassjackers, Timmy Trumpet, Knife Party en dan de nederlanders nog: Afrojack, Martin Garrix en Yellow Claw. And at least Avicii, wauw wat was dat gaaf.
Een ontzettende leuke dag gehad met mijn vrienden hier.

Op 3 maart was William jarig, en toen zijn we uit eten geweest bij de sushi train, want hij wilde dat graag en daarna hebben we taart gegeten at home.
Op 5 maart ben ik in de avond laat nog naar Wollongong gegaan, Ben was het er eigenlijk niet mee eens, omdat hij het een veel te lange trip vond (2 uur) en te eng vond om dat in mijn eentje te doen.
Maar ik was toch eigenwijs en ben toch gegaan. Om 1 uur kwam Tamarah mij oppikken op het station en hebben we nog wat gedronken en gaan slapen.
De volgende dag zijn we lekker naar het strand gegaan.
De golven daar waren hoog.
Ik stond met mijn rug naar de golven omdat ik met Tamarah aan het praten was, komt er een golf aan en die neemt mij zo mee naar voren. Was eigenlijk weer echt een typische Ash actie.

Op 7 maart was het Mardi Gras Parade in Sydney (soort Gay Pride)
Dus Tamarah en ik gingen in het roze, voordat we naar de parade gingen, hadden wij een feestje bij Carlos.
Dat was ook een super gezellig feestje, daarna zijn we naar de PubCrawl gegaan, maar Maria en ik wilden de parade nog zien dus wij zijn met zn tweeen nog even naar de parade geweest. Niet veel kunnen zien, maar uiteindelijk mocht ik even op een kratje staan en heb het een klein stukje gezien hihi.

De volgende dag samen met Tamarah bij het Opera House gezeten en even gekletst en onze laatste uurtjes samen doorgebracht.
Toch best gek, ik ken haar nog maar 3.5 maand, maar we hebben zo'n leuke band opgebouwd.

En dan de boys, wat ga ik die mannen toch missen.
Van de week vroegen ze aan mij hoe je I love you in het Nederlands zegt.
Nu zeggen ze elke dag Ik hou van je Ash. Soms heb ik echt moeite om mijn tranen in te houden.
Ook zeiden ze van de week dat ze de nieuwe au pair niet leuk gaan vinden, maar even gezegd dat zij net zo leuk is als mij en ook heel lief is.
En toen zeiden ze, maar dan nog Ashley jij blijft onze leukste en liefste nanny.
Ze zeggen ook we gaan wel vaak skypen hoor, en als jij jarig bent gaan we ook skypen, zodat wij voor je kunnen zingen.

Zelfs Ben zei van de week dat hij mij ging missen. Toen had ik er ook weer moeite mee om het droog te houden.

Ondanks dat ik het vorig jaar in het begin moeite had met opstarten van alles, ben ik uiteindelijk zo blij en zo trots op mijzelf dat ik deze stap heb genomen.

Ben in een geweldig gezin terecht gekomen, heb geweldige nieuwe mensen leren kennen, dit land is tot zover ook super.
En moet ook zeggen, het leven is hier geweldig(niet alleen maar omdat ik alleen maar aan het feesten ben) maar alles hier.

De tijd is ook zo voorrbij gevlogen.
Ik ben hier nog vier weken, waaronder drie weken met de boys.
Met Pasen heb ik anderhalve week vrij, eerst ga ik vier daagjes naar Melbourne om daar Marije op te zoeken en daarna is de planning om paar daagjes naar Fiji te gaan.

Dus ik ga nu naar het reisbureau om het een en ander ff te plannen.
MAar dacht voordat ik ga eerst even gauw een verslag typen.

Liefs vanuit Sydney

  • 18 Maart 2015 - 07:22

    Silvia:

    Heey lieve ash
    Fijn om weer een stukje te lezen.
    De tijd is wel voorbij gevlogen weet nog dat we op schiphol stonden en nu is het alweer bijna voorbij.
    Ben blij als je weer terug bent
    Dikke kus silvia

  • 18 Maart 2015 - 08:14

    Sabine:

    leuk om weer een verslag te lezen en fijn dat je het zo enorm naar je zin hebt.
    Maar wat is de tijd omgevlogen, nog maar een paar weken.
    Maak er nog en fijne tijd van en veel plezier!!!

  • 22 Maart 2015 - 20:45

    Patricia:

    Hey lieverd,

    Dat was weer eens de moeite waard om een verslag van te maken. Gezellig.
    Het is afzien daar down under... Super dat je zo'n fijne tijd hebt daar.
    Nog een paar weekjes. Good luck!!
    Liefs Patricia
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 9235

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 16 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: