New Year and Holidays - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ashley Huijsman - WaarBenJij.nu New Year and Holidays - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ashley Huijsman - WaarBenJij.nu

New Year and Holidays

Blijf op de hoogte en volg Ashley

14 Januari 2015 | Australië, Sydney

De week dat Ben en Lil op vakantie waren, mocht ik een paar meiden laten komen.
Die maandag zijn ze gelijk langs geweest en hebben we een film avondje gehouden, wijn, pizza, chips, chocolade, alles kwam aan de pas en het was een super gezellige avond.

Dinsdag heb ik in de ochtend lekker relaxt gedaan de jongens waren er niet dus ik kon 's ochtends een keer tv kijken. (de jongens mogen maar tot 8 uur 's ochtends tv kijken, en de rest van de dag niet meer)
Rond een uur of 3 gaan klaar maken omdat ik met Annika, Miriam, Elisabeth en Andrea en dr vriend naar de opera gingen.
Ik wilde dat toch wel een keer meemaken en nou was het helemaal perfect omdat het in het opera house was.
Waren maar een paar nummers die ik kende, verder van de andere nummers nog nooit van gehoord, maar het was gaaf om een keer mee te maken.
Kreeg bij aantal nummers wel kippenvel omdat hun stemmen zo mooi waren.
Nadat het was afgelopen samen met Mimi ergens wat gaan eten, bij The Royal George bar en we probeerden daar een planning te maken voor Oud en Nieuw(de dag erna)
We kwamen er niet uit, we gingen iig eten bij Miriam en allemaal hapjes maken.

Oudjaar:
In de ochtend gerelaxt en rond lunchtijd Marie opgehaald van het station, boodschappen gedaan en naar huis gegaan. Geluncht, film gekeken en daarna zijn we gaan omkleden.
Rond half 4 kwam Elisabeth ons ophalen om naar Mimi te gaan.
Bij Mimi het eten allemaal voorbereid en op de andere meiden gewacht.
We hadden om 4 uur afgesproken en de laatste kwam om half 7 aankakken.
Na het eten zijn we een spelletje gaan doen, een beetje doen, durven of de waarheid maar dan alleen de waarheid, en als je het had gedaan moest je drinken. En zo kwamen wij ook gelijk wat meer over elkaar te weten dus dat was wel leuk,
Rond kwart voor 11 zijn we naar de trein gelopen om het vuurwerk te zien, alleen we wisten nog niet waar we naartoe gingen.

Toen we op het station aankwamen gaven ze aan dat er nog steeds plek was @ Darling Harbour, dus we hebben daar besloten om naar de Darling Harbour te gaan.
We waren om kwart voor 12 bij de Darling Harbour dus nog ff wachten en het vuurwerk begon.
En toen was het 12 uur, nieuwjaar, totaal niet het gevoel dat het nieuwjaar was.
Gelijk even aantal mensen gebeld in Nl en daarna gezellig gekletst met de meiden.
Ik zag een kerel met een super leuke hoed op, dus ik vroeg of ik die hoed mocht hebben , en hij gaf hem en vond het geen probleem en zij veel plezier ermee.

Daarna zijn we gaan lopen om te kijken waar we naar binnen konden, en kreeg allemaal te horen Happy Birthday. Dus ik zei tegen Marie, we gaan tegen knappe gasten zeggen dat ik jarig ben en dat we op de foto willen.
Ik hoef dat maar een keer tegen Marie te zeggen en die is gelijk een aantal gasten gaan zoeken. Zoo grappig, en iedereen geloofde het, heb een geweldige avond gehad haha.

We zijn helaas niet in een club terecht gekomen want je moest bijna overal 40 dollar betalen om binnen te komen.
Maar ach we hadden het leuk gehad en dat vonden wij het belangrijkst. Dus rond een uur of half 4/4 uur waren we thuis.
Marie bleef bij mij slapen, zodat ik niet alleen in een leeg huis kwam(mocht van Lil, die gaf het zelf al aan)
Eerst wilde we een nieuwjaarsduik gaan doen, maar we hadden allebei geen zin om de deur uit te gaan dus we hebben lekker de hele dag film gekeken hihi.

2 januari zou ik in eerste instantie met een vriend naar Jervis Bay gaan, maar hoorde niks meer van hem en dacht zoek het uit ga het niet nog een keer vragen.
Dus gekeken hoe het zat met de treinen richting Newcastle, en die reden in het weekend niet, dus ik gauw alles opgeruimd en hun nichtje gebeld of zij mij naar het station van Hornsby wilde brengen, want de treinen van Pymble naar Hornsby reden die dag niet.
En dat vond ze geen probleem.

Na anderhalf uur in de trein kwam Ben mij ophalen samen met Ollie.
Het eerste wat Ollie deed toen hij mij zag was eerst lachen en daarna zijn tong uitsteken naar mij(helaasheb ik hem dat geleerd)

Toen zijn we gelijk naar de pub gereden en daar wat gedronken.
Toen lekker gaan zwemmen het water was zoo warm niet normaal, was nog eens om af te koelen.
Zaterdag zijn we ook gaan zwemmen en zijn we volgens mij naar Newcastle gereden(weet ff niet meer welke dag dat was)
Daar naar het strand gereden en lekker gezwommen in the rockpool.
Daarna lekker fish and chips gegeten met iedereen aan de boulevard.
Maandagmorgen alles opgeruimd in het huis en zijn we naar Forster gereden, daar was de broer van Lil nog en die bleven nog een nachtje slapen, en ik moest op 6 kinderen passen.
Tegen de kinderen van haar broer zag ik het meest tegenop, maar het waren mijn drie monsters die het moeilijkst waren, pff gewoon niet gaan slapen.
Ollie kon uit zijn campingbedje klimmen dus die lag bij de mannen in bed.
Ze lagen alle drie bij mij op de kamer.
dDe hele week moest ik Ollie uit bed halen, naar Ben en Lil brengen en toen kon ik weer terug gaan slapen hihi.
De rest van de week zijn we vaak naar het strand geweest was zoo mooi weer.
De golven waren huge, maar voor hun zijn ze klein. Ieder strand heeft hier een zwembad, het is met zeewater maar geen golven, dus perfect voor de kleine kinderen.
Dus daar waren de jongens vaak te vinden.
We zijn een ochtendje naar the rock pool gegaan zo gaaf, het zeewater klotstte tegen de rotsen aan en al het water kwam over de rotsen heen en je werd dan helemaal bedolven door het water.

Ben een ochtendje met Lil op pad geweest, ik had namelijk een bikini gepast en geprobeerd te betalen met mijn creditcard maar de pincode werkte niet.
Dus ik papa wakker gebeld en gevraagd of hij nog even goed wilde kijken en toen gaf hij weer hetzelfde nummer.
Ik vond het zo raar, want die nummers stonden op dezelfde volgorde op mijn creditcard dacht huh, dat kan nooit.
Twee uur later kreeg ik appje van papa of ik hem wilde bellen.
Zegt ie ash, ik heb verkeerde gekeken, dat is het nummer van je creditcard, je pincode stond verder in de brief.
Ik kwam niet meer bij toen ie het vertelde.

Toen ik met Lil was geweest deed mijn creditcard het weer en kon ik hem eindelijk betalen. Was really happy.
Met Lil over van alles gekletst en samen wat gaan drinkenop het strand en daarna terug gegaan naar de mannen en geluncht en smiddags gaan zwemmen.
Op zaterdagavond zijn we gaan eten bij Hamiltons daar hadden ze oesters en die vond Ben helemaal geweldig (ze hadden die avond ervoor daar ook al gegeten met zn tweeen)
Ben had weer oesters besteld en ik heb ze ook geprobeerd, dat was echt heel erg lekker.
Maar het aller lekkerste daar waren de mannen en de cocktails haha.
Ik keek mijn ogen uit daar met de barmannen, dacht hier moet ik weer terug naartoe en dan met de meiden.

Het enige nadeel vond ik wel dat er helemaal niks te doen was, was alleen en was de hele dag met de familie.
Had die week heel erg last van heimwee, wilde echt naar huis.
Ook omdat Lil twee dagen gewoon stront chagerijnig was, pff ze was echt niet te genieten.
Ook met de meiden van hier gesproken vooral Mimi(zij werkt namelijk voor smart au pairs)
En zij heeft mij er ook een beetje door heen geholpen.
Zij en Marie hadden mij op vrijdagavond een bericht gestuurd dat ze mij zo erg mistte.


Maandag waren we gelukkig weer thuis, wilde de meiden gewoon weer zien.
Dinsdag had ik gelijk afgesproken met Marie, naar haar huis gegaan en daar in het zwembad de hele dag gelegen en 's avonds bij een Italiaan gegeten en daarna nog een filmpje gekeken en ben ik naar huis gegaan.

En nu ben ik dit aan het typen.
Het is woensdagmiddag bijna 3 uur. En vanavond gaan we naar een outdoor bioscoop, heb er super veel zin in.
Mimi gaat ons over paar weken al verlaten, daarna is Marie aan de beurt, maar die blijft hier nog wat langer en dan ik .

Het gaat zoooooo snel, aan de ene kant ben ik nu wel blij dat het snel gaat des te sneller ben ik weer terug in NL.
Het enige wat ik niet mis is het weer nou haha.

Ben iig weer blij als ik iedereen weer kan zien.
Voor nu is het weer ff klaar.
Ik zal over paar weken weer een verslag maken.
Voor nu iedereen een fijne dag !!

Liefs,
p.s. de foto's komen nog, moet er nog aantal krijgen van Ben.



  • 14 Januari 2015 - 07:05

    Noortje Kuijstermans:

    lieve Ashley,

    Wat een verhalen....heerlijk om dat zo te lezen!
    Fijn dat je daar een aantal leuke meiden hebt ontmoet!
    Natuurlijk is heimwee niet leuk maar niet vreemd natuurlijk als je zo'n lange tijd weg bent.
    Probeer er in ieder geval nog heerlijke weken van te maken daar en weet zeker dat de tijd zal vliegen en je er met een goed gevoel straks op terug kan kijken....!
    Het is hier hondenweer dus lekker blijven haha.....

    Dikke knuffel Noortje

  • 14 Januari 2015 - 14:04

    Corrie:

    Hoi Ashley,

    Je vermaakt je nog steeds goed lees ik, fijn verder genieten en ik zie je wel weer 'keer op skype.
    ( je pa houdt mij ook op de hoogte hoor )

    XXX Corrie

  • 14 Januari 2015 - 22:24

    Esther:

    Hey Ashley,

    Weer een super verhaal! Leuk hoor om te lezen wat je allemaal mee maakt. Dit avontuur vergeet je nooit meer!

    Groetjes Esther

  • 15 Januari 2015 - 23:47

    Ton Huijsman:

    Dacht dat we afgesproken hadden om niets te vertellen over die code!!!! Dat zal ik onthouden meske!!!!! Verder een leuk verslag hoor xxx

  • 14 Maart 2015 - 16:52

    Mariette Veraart:

    Hee Ashley,

    Een groot feest bij jou.......heerlijk weer, altijd eten of naar de bios of whatever.......
    Nou dan hier het lijkt vandaag wel of binnenkort de Elfstedentocht wordt gereden. Gisteren heerlijk weer nu donker en somber, ik wordt er ook heel somber van dus heb ik mijn wandelschoenen aangetrokken en het koude weer getrotseerd.
    Nou meisje nog eventjes en je kunt de Nederlandse bodem weer kussen.
    Lieve groet van MarietteXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 9244

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 16 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: