Halloween and Surfing - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ashley Huijsman - WaarBenJij.nu Halloween and Surfing - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ashley Huijsman - WaarBenJij.nu

Halloween and Surfing

Blijf op de hoogte en volg Ashley

12 November 2014 | Australië, Sydney

Hallo daar ben ik weer,

Het is alweer een aantal weken geleden dat ik iets heb geplaatst.
Er is zoveel gebeurd dat ik niet alles ga vertellen.
Twee weken geleden was het Halloween hier, we zijn samen met de jongens gaan trick or treaten.
Dus langs alle deuren gaan en om snoep vragen.
Ik was de enige van de ' moeders' die was verkleed.
ongeveer twee uur zijn we bezig geweest en daarna zijn we bij vrienden van Ben en Lil gaan eten en daar champagne gedronken.

Zaterdag had ik niet veel gedaan omdat ik 's avonds met Venetsia uitging(nichtje van Ben)
Ze kwam mij om half 5 halen omdat we voor onze make up enz even de tijd nodig hadden omdat het moest drogen.
We zijn naar een vriendin van Venetsia gegaan en hebben daar pizza gegeten en ons opgemaakt en omgekleed enz.
Rond een uur of 8 hadden we de trein gepakt en rond een uur of 9 waren we bij The Ivy (bekende tent in Sydney)

In het begin was het heel erg rustig en was er niet veel te beleven en uiteindelijk werd het wat drukker en gezelliger.
Alleen wilde de vriendin van Venetsia om 12 uur al naar huis, we hebben het kunnen rekken tot 1 uur en daarna zijn we gaan eten en hebben we de taxi richting huis genomen. (terwijl wij de laatste trein gewoon nog konden pakken)
Rond een uur of half 3 waren we eindelijk thuis nadat we door de stad waren gereden om Illara af te zetten.
Gauw gaan slapen en de volgende ochtend gezellig ontbeten met het gezin van Venetsia.

Rond een uur of 11 heeft Venetsia mij thuis afgezet en ben ik even op bed gaan liggen om uit te rusten, omdat wij rond twee uur naar de broer van Lil zouden gaan.
Samen met de ouders van Lil zijn we naar haar broer Phil gegaan. Hartstikke gezellig, gaven gelijk aan dat ik mij thuis moest voelen en alles zelf gewoon mocht pakken uit de kast.
Daar gebbqd en na het bbq'en zijn we naar huis gegaan en was de dag weer voorbij.

Deze week natuurlijk weer drie dagen gewerkt en op een vrijdag ben ik mijn spullen gaan pakken, heb mijn slaapkamer opgeruimd, mijn badkamer schoongemaakt en daarna rond een uur of drie naar het station gaan lopen met een zware tas.
Om half 5 had ik namelijk afgesproken met Marie want we wilden van te voren nog even boodschappen doen.
Onze tassen konden we afgooien bij de Backpackers World kantoor, en vanuit daar zijn we even snel chips gaan halen en flessen wijn.

Nadat we dat hadden gedaan zijn we naar de verzamelplaats gelopen en daar stonden al een aantal mensen te wachten.
Aan een aantal mensen voorgesteld, er waren ook een paar Nederlanders bij.
Toen iedereen er was om 17.45 (we zouden om 17.00 vertrekken)
waren we eindelijk onderweg naar Crescent Head. Het was een reis van meer als 5 uur.

We kwamen aan gelijk onze bedden opgezocht, naar de wc gegaan en gaan slapen.

Zaterdagochtend waren wij rond een uur of 8 wakker omdat we om 8 uur gingen ontbijten.
Na het ontbijt kregen we de uitleg waar we allemaal rekening mee moesten houden tijdens het surfen.
Na de uitleg onze wetsuits aangedaan en op naar het strand.

Op het strand kregen we de nodige uitleg van Glenn over hoe we op de surfplank moesten gaan staan in het water, dus wij moesten het allemaal even nadoen (precies zoals je weleens ziet in de films)

Daarna werden we verdeeld in groepjes en kregen we onez eigen lesgever.
Marie en ik zaten samen in het groepje en we hadden Luca als onze lesgever. Luca leek alleen heel erg veel op Asterix dus Marie en ik waren de hele tijd bezig over Asterix en kwamen niet meer bij.
Na een paar uur bezig te zijn geweest om op de plank te gaan staan (wat mij overigens in de ochtend niet was gelukt)
Zijn we gaan lunchen.
Na de lunch mochten we weer gaan surfen, ik had toen een kleinere plank gepakt, dat was de grootste fout die ik had gemaakt met het proberen van surfen.
Ik had geen balans op het bord, elke keer als ik wilde gaan staan viel ik er gelijk weer af.
Dus ik was helemaal chagerijnig geworden en het water uit gegaan.
Glenn kwam naar mij toe en vroeg hoe het ging, dus ik verteld dat he tniet lekker ging. Hij gaf aan dat ik een ander board moest pakken.

Ik zijn board gepakt en nadat ik dat had gedaan kon ik gelijk staan, het waren maar een paar seconden maar ik stond.
Dus ik was helemaal happy.
Daarna ben ik eruit gegaan en gaan zonnen.
Na het zonnen zijn we met zn allen weer terug gegaan naar het huis en hebben gedoucht en gegeten.

Tijdens het eten zijn we lekker aan de Malibu gegaan, helaas had ik veel hoofdpijn van de zon (teveel zon en te weinig gedronken)
Rond een uur of 9 zijn we naar het strand gegaan voor het kampvuur, maar mijn hoofdpijn was zo erg geworden dat ik rond 10 uur weer terug naar huis ben gegaan.
Een pilletje ingenomen en gaan slapen.
Want Marie, Sigrid en ik zouden om 5 uur opstaan om naar de zonsopgang te kijken.

Zondagochtend om 5 uur ging de wekker, Sigrid geprobeerd wakker te maken bleek het een kerel te zijn, dus we voelden ons al heel erg schuldig.
uiteindelijk Sigrid gevonden en naar het strand gelopen.
We hadden alle drie zoiets van aah waarom doen we dit, maar het was zo prachtig dit hadden we niet willen missen.

om 8 uur ging de wekker weer om te gaan surfen, weer ontbeten wetsuits aan en weer naar het strand.
Alleen het water was zo ruw vanwege de wind dat het bijna onmogelijk was om te surfen (voor mij dan)
Een aantal keer geprobeerd maar ik werd zo chagerijnig omdat de golven zo wild waren dat ik ermee ben gestopt en ben gaan zonnen.
Na een half uurtjes stopte de rest er ook mee en waren we allemaal even aan het opdrogen, een groepsfoto gemaakt en weer terug naar het huisje om te gaan douchen en lunchen en naar huis te gaan.

Tijdens het surfweekend zijn we leuke mensen tegen gekomen.
Zoals Robert, Alice en Sigrid.
Volgende week gaan we uit eten met Robert, Alice en Lukas(is een van de surfleraren)
En waarschijnlijk over een aantal weken gaan we Sigrid opzoeken in Cairns.

Al met al heb ik echt een topweekend achter de rug.

Met de kinderen gaat het ook allemaal super goed.
Oliver is nu echt gewend aan mij, zelfs als Lil thuis is komt hij gewoon naar mij om op schoot te zitten, of iets aan mij te vragen. Waar ik heel erg blij mee ben.
William en Edward waren al vrij snel aan mij gewend.
Edward wilt met mij trouwen.
En hij heeft het er alleen maar over dat wij gaan trouwen.
Eerst wilde hij verhuizen naar Holland, maar nu heeft hij toch besloten dat we in Australie gaan wonen. haha.

We krijgen twee kinderen en waarschijnlijk meisjes en ik word dan een Thrum.

Ook als ik niet thuis slaap vragen ze in de ochtend waar ik ben omdat ze mij missen, dus dat is alleen maar een goed teken.

Oke ik heb weer veel te veel gekletst.

Liefs,

Ashley


  • 13 November 2014 - 20:30

    Lian:

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin en gelukkig gaat het goed in het gezin waar je geplaatst bent. Geniet maar van deze bijzondere tijd meid. Kus, lian en hans

  • 16 November 2014 - 17:19

    Linsey:

    Wat super om te lezen meis! Vooral de foto's met the boys zijn cute!!! Dikke kus x

  • 18 November 2014 - 16:07

    Danielle:

    Heeu ik mis je wel op school maar zo te zien is het daar leuk groetjes danielle

  • 19 November 2014 - 21:26

    Ton Huijsman:

    Je verhalen worden steeds langer!! Een schrijfster in de dop?? Goed bezig!!!

  • 20 November 2014 - 17:35

    Helma Van Oosterhout:

    Hoi Ashley zo te lezen heb jij het daar super naar je zin mooie foto's van een leuk gezin en als er dan nog iemand is die jou vergezeld in je vrije tijd dan denk ik dat het daar helemaal goed komt, nou Ashley groetjes Helma!!






  • 23 November 2014 - 19:18

    Mariette Veraart:

    Hee Ashley,

    WoW jij wordt nog een echte Australiër. Wel terugkomen hė.
    Wat een gezellige verhalen van jou, helemaal ingeburgerd en zelfs op een surfplank gestaan.
    Lieve Ash blijf zo genieten en hoop nog veel leuke verhalen van je te lezen!
    Gr. vanuit het ook zonnige Nederland (15 graden vandaag!!)
    Knuffel van Mariette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 9246

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 16 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: